Carrot and pineapple cake - gluten free

31.3.16

Tento týden jsem byla doma sama, takže jsem se dala na pečení a vaření všeho možného, protože jsem měla čas. Proto vás dneska čeká opravdu netradiční článek na mém blogu a to recept. Nechala jsem se inspirovat recepty na internetu, trochu je poupravila a vzala si z každého něco.

Dnešní recept bude na Mrkvovo-ananasovou bezlepkovou buchtu se sýrovou polevou.  Určitě se to dá udělat i s normální mouky, ale protože se teď snažím co nejvíc vyhýbat lepku, dělám recepty gluten-free.


INGREDIENCE:

TĚSTO:
Bezlepková mouka - 280 g - já měla směs se zdravé výživy 
Hnědý cukr - 100 g
Jedlá soda - 3 čajové lžičky
Sůl - 1 čajová lžička
Skořice - 1 polévková lžička (ale nemusíte, podle chuti, já skořici miluju takže dávám hodně :D )
Nastrouhaná mrkev na jemno - 500 g 
Rozdrcený ananas - 230 g 
Vajíčka - 3 větší
Olivový olej - 200 ml (ale může být i slunečnicový)
Vanilkový extrakt - 2 čajové lžičky
Vlašské ořechy - větší hrst - nasekat

SÝROVÁ POLEVA:
Krémový sýr - 400% (použila jsem s nízkým procentem tuku, 5%)
Máslo - 80 g 
Stevie (Truvia) - 50 g (ale můžete i normální cukr, a oladit podle chuti, mě se líbilo, že je to takové kyselejší, dobře to šlo s chutí buchty)

POSTUP:
Promícháte všechny suché ingredience dohromady





Přidáte nastrouhanou mrkve, rozdrcený ananas, rozkvedlané vajíčka, vanilkový extrakt a olej. Všechno důkladně promícháte.

                                 





Nakonec přidáte nasekané ořechy.




Těsto přelijeme do pekáče s pečícím papírem.



Pečeme 40 minut na 180 stupňů.


Mezi tím, co necháváme těsto vychladnout připravíme si sýrovo-máslovou polevu.




Máslo, sýr a sladidlo rozšleháme.


Nakonec potřeme buchtu a je hotovo! :*
Jak si asi můžete všimnou, mě se poleva trochu roztekla, ale to bylo bohužel tím nízko tukovým sýrem, ale na chuti to nic nezměnilo ;) :D 


Určitě budu moc ráda, když mi dáte vědět, jestli jste si tento cake udělali a jestli vám chutnal ;)

Vytváření tohoto článku mě neskutečně bavilo! Takže asi můžete v nejbližší době čekat i další články tohoto tipu. ;)

Mějte se krásně a čau!
Anna

You Might Also Like

2 komentářů

MY AWESOME READERS